Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) tarafından düzenlenen Kocatepe Mühendislik Bilimleri 1. Öğrenci Sempozyumunda PepsiCo Lojistik Müdürü İrfan Tokpınar, “PepsiCo Tanıtımı ve Üretim Süreçlerinin Dijitalleşmesi” konusunu anlattı.
Atatürk Kongre Merkezinde gerçekleştirilen konferansa Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Ahmet Yıldız ile birlikte akademik personel ve öğrenciler katıldı. “PepsiCo Tanıtımı ve Üretim Süreçlerinin Dijitalleşmesi” konulu konferansta Tokpınar, endüstri 4.0’ın tarihini ve dijitalleşmenin önemini anlatarak, öğrencilere tavsiyelerde bulundu. Dijitalleşme anlamında insanların kendilerine yatırım yapmasının çok kritik olduğunu söyleyen Tokpınar, “Bizim her birimizin mutlaka ve mutlaka dijitalleşme ile ilgili bir alanda bilgi sahibi olmamız lazım. ‘Sanal Gerçeklik’ denildiği zaman ne anlama geldiğini bilmemiz lazım. En azından üç beş cümle kurabilmeliyiz. Şu anki işe alımlarda dijitalleşme konularına çok önem veriyoruz. İşe alımlarda dil seviyesi, dijitalleşme konusunda neler yapmış, hangi sertifikalar almış, yurtdışı ile bağlantısı var mı? Erasmus programına katılması, sosyal alanda nasıl bir çevresi var, bilimsel alanda ne gibi katkılar sağlamış diye birçok kritere bakıyoruz” diye konuştu.
“Planlı olmak başarının anahtarı”
Planlı olmanın başarının anahtarı olduğunu ifade eden Tokpınar, “PepsiCo bir teknoloji firması değil. Cips üreten, kola üreten bir firma. Ama inanın 2030-2035 yıllarında dijitalleşme ile ilgili neler çalışıyor görseniz neredeyse bir teknoloji firmasının çalıştığı kadar çaba sarf ettiğini anlarsınız. 2030-2035 yıllarını planladıklarını gördüm. İnsanın hayatında 24 saat var. 8 saatini uykuya çıkardığınız zaman 16 saatlik kısmını ne kadar hayalleriniz ile geçiriyorsanız o kadar başarılısınız. İleride iyi bir şirkette iyi bir mühendis olmak istiyorsunuz; peki bunun için ne yapıyorsunuz? Bu çok kritik. Küresel bir firmada çalışmak istiyorsanız, bunun için ne yaptığınızı her zaman kendinize sormanız gerekiyor. Bunun için bir şey yapmıyorsanız, okulu bitirince de sıra dışı bir öykü beklemeyin. Planlı olmak çok çok kritik. Planlı olmak başarının anahtarıdır” ifadelerini kullandı.
PepsiCo Türkiye olarak dijitalleşme konusunda yapılan yatırımlara da değinen Tokpınar, “Biz network modelleme yazılımına yatırım yapıyoruz. Mesele PepsiCo bir ülkeye girdiğinde; kaç tane fabrika açması lazım; hangi fabrika, hangi ürünü üretmesi lazım; bu dağıtım kanalları nasıl oluşuyor gibi soruların cevaplarını bulabileceğimiz; ürünlerin hangi fabrikada üretilmesi gerektiğini, hangi deponun hangi marketi beslemesini söyleyen çok büyük bir network modelleme sistemimiz var. 4 sene önce Manisa’da fabrika açtık. Bu fabrikanın Manisa’da açılmasını söyleyen bu uygulamaydı. Bunun içine teşvikler, çalışan grubu ya da coğrafya uygun mu diye bunların hepsinin cevabını bu uygulamalar veriyor” dedi.
Soru cevap ile devam eden program, Mühendislik Fakültesi Maden Mühendisliği Bölümü Arş. Gör. Mustafa Gürsoy’un PepsiCo Lojistik Müdürü İrfan Tokpınar’a plaket takdimi ile sona erdi.