Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölüm Başkanlığı tarafından “100. Yılında Genç Tarihçilerin Gözünden 3 Mart 1924 Kanunları” temalı panel gerçekleştirildi.

Erdal Akar Konferans Salonunda düzenlenen ve oturum başkanlığını Fen-Edebiyat Fakültesi Öğretim Üyeleri; Prof. Dr. Ahmet Altıntaş, Prof. Dr. Feyza Kurnaz Şahin ve Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Aydın’ın yaptığı panele, Fen-Edebiyat Fakültesi öğretim üyeleri ile öğrenciler katıldı.

Panelin açış konuşmasında, 1924 yılında çıkarılan 3 Mart 1924 kanunlarını imparatorluk geleneklerinden ulus devlete geçiş adımları olarak nitelendiren Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölüm Başkanı Prof. Dr. Gürsoy Şahin, 3 Mart 1924 Kanunlarının 100. yılını genç tarihçiler tarafından değerlendirmek ve bu vesile ile 12 Mart İstiklal Marşının Kabulünün 103. yılını anmak adına programı düzenlediklerini belirtti. Şahin, “En çok arzu ettiğimiz, öğrencilerimizin programlarda görev alıp konuşma ve sunum yapması veya katılımcı olarak yer almasıdır. Panel, tarih metodolojisi açısından gün boyu sürecek bir etkinlik olacak. Gerçekleştirilen bu panel, Türkiye Cumhuriyeti tarihinde bir kazanım olarak değerlendirilmelidir” dedi.

“Laik düzenin oluşturulmasında çok önemli adımlar”

Programın değerlendirme konuşmasını yapan AKÜ Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Aydın, 3 Mart 1924 Kanunlarının laik düzenin oluşturulmasında çok önemli adımlar olduğunu belirtti. Aydın şunları söyledi:

“3 Mart 1924 Kanunları arka arkaya çıkan kanunlardır. Bu kanunlar Genelkurmay Başkanlığına yönelik kanunlardır. Orduya yönelik olan bu kanunlar, 19 Aralıktan itibaren çıkmaya başlıyor. Burada şunu görüyoruz ki ilk Meclisteki üyeler ordu mensubu, daha sonraki süreçte burada da ayrıma gidiliyor ve ordu siyasetten ayrılıyor. Önce Bakanlığın daha sonra Mili Savunma Bakanlığının ön plana çıkarıldığı sürece giriliyor.”

Öğrenciler deneyim kazandı

Fen-Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü Öğretim Üyesi Feyza Şahin ise “Öğrenciler, akademik bir konuda bilimsel araştırma yapma deneyimini geliştirdi. Sunu hazırlarken konunun etkili sunumu hakkında deneyim kazandılar. Birbirlerinin konuşmalarını dinleyerek eleştiride bulundular ve topluluk karşısında hazırladıkları bir konuyu sundular. Hocaları ile ortak çalışma alışkanlığı kazandılar” şeklinde konuştu.

13 Mart 2024, Çarşamba 123 kez görüntülendi