Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Matematik Eğitimi Kulübü tarafından “Geleceğin Öğretmeni ile Tecrübe Paylaşımı: Matematiksel Oyunlarla Matematiksel Düşünme Eğitimi” etkinliği gerçekleştirildi.
Eğitim Fakültesi Matematik Eğitimi Anabilim Dalı dersliklerinde gerçekleştirilen etkinliğe AKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Peker, anabilim dalı öğretim üyeleri Prof. Dr. Erhan Bingölbali, Doç. Dr. Nimet Akın, Dr. Öğretim Üyesi Gürcan Kaya, Ramazan Erol ve M. Ertürk Geçici katıldı. Etkinlikte; Matematik Öğretmenleri İbrahim Halil Demir, Muammer Değirmendere ve Tahsin Üstündağ öğrencilerle mesleki ve hayati tecrübelerini paylaşarak uygulamalı atölye çalışması gerçekleştirdi.
AKÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Murat Peker’in selamlama konuşmasının ardından Matematik Öğretmeni Muammer Değirmendere hayatına ve öğretmenlik mesleğine dair bilgi paylaştı. Zamanın çok hızlı geçtiğini kaydeden Değirmendere, “15-25 yaşları hissediliyor, 25-35 yaşanılıyor ama 35-45 yaş arası çok hızlı geçiyor. Zaman en büyük sermayeniz. Zaman geçtikten sonra kıymeti bilinir. Öğretmenlik yapacaksanız ülkenin değişik yerlerinde farklı okullarında öğretmenlik yapın. Köy, ilçe, il bölgesel olarak değişik ve mümkünse okul tipleri olarak farklı yerlerde çalışmaya çalışın. Muhakkak az da olsa idarecilik yapın. Mümkünse özel eğitim kurumlarında kadrolu değilse de proje bazında özel eğitimdeki öğrencilerle bir araya gelmeye çalışın. Projelerde AR-GE ile dirsek temasınız olsun. İnsanı çok geliştiriyor” diye konuştu.
“Öğretmenlerin temel problemi markalaşamamasıdır”
Etkinliğe katılan öğretmenlerden Tahsin Üstündağ, tecrübelerinden anekdotlar paylaşarak oyun temelli matematiksel düşünme konusunu örneklerle anlattı. Üstündağ, “Hikayesi olmayanın başarısı da olmaz. Mutlaka bir hikayeniz olsun. Öğretmenlerin en büyük problemi öğretmenler odasında hep aynı konuların konuşulmasıdır. Öğretmenlerin temel problemi ise markalaşamamasıdır. Kendi alanlarında bir marka olmaya çalışmıyor. Markalaşırsanız kimseye ihtiyaç duymazsınız. Kendiniz marka olursunuz. Alanınızla ilgili içerik üretimi yapın. Bir yerlerden başlayın. Bir, sıfırdan büyüktür. Kendi alanınızla ilgili bir şey yapın” dedi.
Etkinliğe katılan öğretmenlerden İbrahim Halil Demir ise öğrencilerle oyun temelli matematiksel düşünme atölye çalışması gerçekleştirdi. Demir, ilköğretim matematik öğretmenliği öğrencilerine matematik dersinin nasıl daha eğlenceli hale getirilebileceğine yönelik örnek oyunlar sundu. Matematiksel düşünme atölye çalışmasındaki oyunların birlikte oynanmasının ardından etkinlik sona erdi.