Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Bölümü tarafından düzenlenen Kimya Günleri 2025 etkinlikleri kapsamında, “Öğrenci Gözüyle AKÜ Kimya” başlıklı bir söyleşi programı gerçekleştirildi. Etkinlik, Fen Edebiyat Fakültesi bünyesindeki Erdal Akar Konferans Salonunda yapıldı. Moderatörlüğünü Kimya Bölüm Başkanı Prof. Dr. Ömer Hazman’ın üstlendiği söyleşiye, akademik personelin yanı sıra öğrenciler katılım sağladı.
Kimya Kulübü tarafından organize edilen söyleşide, öğrencilerin bölümdeki akademik, sosyal ve uluslararası deneyimlerini paylaşmaları hedeflendi. Programda söz alan Kimya Kulübü Başkanı Ceyda Kabaran, Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen Üniversite Öğrenci Toplulukları İş Birliği ve Destek Programı (ÜNİDES) kapsamında, 2024-2025 yıllarının 2. ve 3. dönem projelerinin desteklenmeye hak kazandığını ifade etti. Kabaran, bu projeler aracılığıyla öğrencilerin liderlik, ekip çalışması ve proje yönetimi gibi becerilerini geliştirdiklerini; aynı zamanda bölümün tanıtımına katkı sağladıklarını ve toplumda bilimsel farkındalığı artırarak sosyal sorumluluk bilincini pekiştirdiklerini belirtti.
Erasmus+ Programları tercih edilmeli
Etkinlikte söz alan bir diğer katılımcı, Erasmus+ programı kapsamında Polonya’daki Wroclaw University of Science and Technology’de bir dönem eğitim gören Berat Can Çakmak oldu. Çakmak, yurt dışında edindiği akademik ve kültürel deneyimlerin yalnızca kimya alanında değil, kişisel gelişim ve farklı bakış açıları kazanma açısından da büyük katkı sağladığını dile getirdi. Uluslararası bir ortamda bilimsel çalışma yürütmenin ve farklı disiplinlerden öğrencilerle iletişim kurmanın, mesleki vizyonunu genişlettiğini vurgulayan Çakmak, bu tür fırsatların tüm öğrenciler tarafından değerlendirilmesi gerektiğini ifade etti.
“Kimya bölümüne geçişim kişisel gelişimime katkı sağladı”
Yatay geçiş yoluyla AKÜ Kimya Bölümü’ne katılan Ayşe İrem Varlı ise, farklı üniversitelerde edindiği tecrübeler ışığında AKÜ’deki akademik ortamın, öğretim kadrosunun öğrenciye yaklaşımının ve uygulamalı ders olanaklarının son derece destekleyici olduğunu belirtti. Bölüme geçiş sürecinin kişisel gelişimine katkı sağladığını kaydeden Varlı, burada karşılaştığı samimi ve üretken öğrenci topluluğu sayesinde kendini daha fazla geliştirme imkânı bulduğunu söyledi. Ayrıca bölümün öğrenci odaklı yaklaşımının, akademik hedeflerine ulaşmasında önemli bir rol oynadığını da vurguladı.
Söyleşi, katılımcıların sorularının yanıtlandığı soru-cevap bölümünün ardından, teşekkür belgelerinin takdimiyle sona erdi.
![]() |
![]() |
![]() |