Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karakaş uygulama araştırma merkezlerine olan yaklaşımlarını ve projelerini anlatmak, araştırma merkezlerinin ihtiyaçlarını gidermek amacıyla uygulama ve araştırma merkez yöneticileri ile toplantı gerçekleştirdi.
AKÜ Merkez Kütüphane konferans salonunda gerçekleştirilen toplantıya AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karakaş, Rektör Yardımcıları Prof. Dr. Murat Peker ve Prof. Dr. Şuayıp Özdemir, Uygulama Araştırma (UYGAR) Merkezleri Komisyon Başkanı Prof. Dr. Ahmet Yıldız ile araştırma merkez yöneticileri katıldı.
Toplantıda konuşma yapan AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karakaş, araştırma merkezlerinin üniversitelerin araştırma misyonunu yerine getiren kurumlar olduğunu ifade etti. Araştırma merkezlerinin bir kısmının faaliyet gösterdiğini, bir kısmının ise zayıf kaldığını söyleyen Karakaş, “Buna bir düzen verme amacıyla Uygulama ve Araştırma Merkezleri Komisyonu kuruldu. Bundan sonraki süreçlerde araştırma merkezimizin resmi prosedürleri bu komisyon marifeti ile gerçekleşecek. Yeni kurulacak araştırma merkezi bu komisyonda görüşülecek. Ondan sonra senatoya gelecek. Araştırma merkezlerimiz ile ilgili yapılacak değişiklikler yine bu komisyona gelecek sonra senatoya gönderilecek. Yine araştırma merkezleri ile geliştirilecek genel politikalar bu komisyonda konuşulacak ve tartışılacak” diye konuştu.
Araştırma merkezleri merkez binada toplanacak
Bilgi, fikir ve patent üretimi merkezi adı altında merkez bir bina yapmak istediklerini belirten Karakaş, şunları kaydetti:
“Yeni dönemde inşallah gerçekleştirebilirsek benim adına ‘bilgi, fikir ve patent üretimi merkezi’ dediğim ama başka türlü isimlendirebileceğimiz bir merkez bina yapmak istiyoruz. 2 katlı düşündüğümüz binada araştırma merkezlerimizi toplamak istiyoruz. Birinci katında aktif faaliyetlerde bulunan içinde laboratuvar özellikleri de olan cihazları olan merkezlerimizi toplamak istiyoruz. Farklı mimari de olacak, yonca gibi ya da değişik bir modelde olabilir. Özellikle 4-5 merkezimizde ciddi faaliyetler yürütülüyor. Ciddi cihazlar var. Bunları biz birinci katta toplamak istiyoruz. Tabi kendine özgü araştırma merkezlerimiz var. Onları da ayrı örgütlüyoruz. Onların belli bir yapılanmaları var. Onları da iyileştirmeye çalışacağız. Bunun dışında cihazı, laboratuvarı olmayan araştırma merkezlerimiz var. Onları da ikinci katta ofis şeklinde faaliyet gösterecek bir plan var aklımızda. İnşallah bunu planladıktan sonra yatırım bütçesinden değil de bu işe gönüllü olacak bir hayırsever üzerinden bu binayı yaptırmak istiyoruz.”
Uygulama Araştırma Merkezleri Komisyon Başkanı Prof. Dr. Ahmet Yıldız ise UYGAR merkezleri komisyonu hakkında bilgiler verdi. Yıldız, “25 Nisan 2018 100 sayılı senato kararı ile UYGAR kuruldu. Senato kararından sonra komisyonun yönergesinde belirtilen görevleri yerine getirmek üzere 5 öğretim üyesi arkadaş ile toplantı yaptık. Biz bu tarihten itibaren 2018 yılında 3 tane toplantı yaptık. 2019 yılında da durmadık, çalıştık. 2019 yılında da 2 toplantımız oldu. Yaptığımız toplantılarda merkez yöneticilerimiz, yaptığı çalışmaları anlattılar, bize ihtiyaçlarını ilettiler. Biz bunları toparlayıp komisyon üyelerinin imzası ile rektörlüğe resmi olarak ilettik. UYGAR Merkezlerinin faaliyetleri farklı ama ortak ihtiyaçları var. Bunlar; yer, personel ve bütçe ihtiyaçları var” dedi.
Toplantının daha sonraki bölümünde UYGAR Merkez temsilcilerinin yapılacak binayla ilgili görüşleri alınarak, temsilciler tarafından doldurulan yer ihtiyaç analizi formları toplandı. Toplantının sonunda AKÜ Rektörü Prof. Dr. Mehmet Karakaş, merkez temsilcilerinin doldurduğu formların UYGAR Merkez Komisyonu tarafından en kısa zamanda değerlendirileceğini ve Uygulama ve Araştırma Merkezi binasının tasarımına başlanacağını belirtti. Rektör Karakaş daha sonra ise toplantının son derece faydalı olduğunu belirterek, katılanlara teşekkür edip, toplantıyı sonlandırdı.