Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) İslami İlimler Fakültesinde Dini İlimlerin Ehemmiyeti ve Günümüzdeki Temel Meseleleri konferansı İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tahsin Görgün tarafından gerçekleştirildi.

Açılış Dersi kapsamında gerçekleştirilen konferansa İslami İlimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Güler, İslami İlimler Fakültesi Dekan Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Fatih Çakmak ile Dr. Öğr. Üyesi Emin Uz, AKÜ akademik ve idari personeli ile birlikte öğrenciler katıldı.

Konferansın açış konuşmasını gerçekleştiren İslami İlimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Güler,  İslami İlimler Fakültesi olarak 2 senedir açılış dersini yaptıklarını söyledi. Güler, “Her sene bir hocamızı davet edip açılış dersi yapıyoruz. Önümüzdeki yıllarda inşallah daha geniş bir salonda bütün öğrencilerimizin katılımıyla açılış dersimizi gerçekleştireceğiz” dedi.

Dini İlimlerin Ehemmiyeti ve Günümüzdeki Temel Meseleleri konulu sunumunu gerçekleştiren İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü Öğretim Üyesi Prof. Dr. Tahsin Görgün, dini olan ilim ve dini olmayan ilim ayrımının nispeten yeni bir ayrım olduğunu ifade etti. Dini ayrım denildiğinde ortaya konulan şablonun farkında olarak ya da olmayarak üstlenildiğini söyleyen Görgün, “Bununla ilgili bir zihin açıklığına kendimizi kavuşturmamız gerekiyor. Günümüzde dini ilimler bir veya bir buçuk asırdan beri daha önce yaşanmamış türden meselelerle karşı karşıya kalmışlardır. İlimlerin ne gibi meselelerle karşı karşıya kaldığıyla ilimlerin kendi meselelerini birbirinden ayırmak gerekir” diye konuştu.

“İslam medeniyeti ilim medeniyetidir”

  1. yüzyılda ilimlerin varlığının bir mesele olarak kabul edilmediğini 20. yüzyılın ilk yarısında bir problem olarak kabul edilmeye başlandığını söyleyen Görgün, sözlerine şöyle devam etti:

“Din ve dinle ilgili konuların varlığı bir problem olarak görülmeye başlandı. İslam medeniyeti ilim medeniyetidir. İlim geldi ve cehalet ortadan kalktı. İslam medeniyeti de ilim medeniyetine dönüştü.  İlim dediğimizde günümüzde bir problem çözme faaliyeti olarak tanımlanmaktadır. Yani mesele yoksa ve mesele halletme faaliyeti yoksa ilim yoktur. Meselenin özü de nefis dediğimiz şeyin lehinde ve aleyhinde ortaya çıkanların sonucudur. Örneğin bir Müslümanı,  Müslüman olarak var olmasının lehinde ve aleyhinde olan Müslümanın ilmini oluşturuyor.”

Konferans soruların cevaplanmasının ardından sona erdi.

10 Ekim 2018, Çarşamba 428 kez görüntülendi